2015. szeptember 2., szerda

Szeptember 2.

Az előző bejegyzésemet azzal zártam, hogy hamarosan beszámolok a szigeteken töltött napjainkról, így hát következzen ez :)
Ile des Pins-t a kaledónok úgy jellemzik, mint egy olyan olyan helyet, amit egyrészt mindenképp látnia kell az embernek, másrészt mint ideális 'vakáció-helyszínt', amivel nem lehet mellé lőni: mindenki imádja. Mi is nagyon jól éreztük ott magunkat, még úgy is, hogy igen kurta, röpke egynapos ottléttel kellett beérnünk (elég szoros volt a programunk, ráadásul Ouvéára már megvettük a jegyeket korábban), és az eső is esett :/ Na de kezdjük az elején.
Hajóval mentünk, iszonyú korán, ún. Betico-val, amit a helyiek Vomito-ra kereszteltek (a vomir azt jelenti, hogy hányni..), az út kicsivel volt csak hosszabb, mint két óra, és szerencsére - annak ellenére, hogy mit sugall a neve - nem voltunk rosszul, bár néha le kellett dőlnünk. Az ég meglehetősen szürke volt, mely kicsit kitisztult az érkezésünkkor, de az idő végig esős maradt . Ez rányomta a bélyegét a kiruccanásra, hiszen úgy terveztük, hogy biciklivel szétnézünk kicsit, de az eső miatt a felkeresendő helyszínek száma erősen redukálódott, összesen két partszakaszt tudtunk érdemben megnézni. Azonban mind a kettő fantasztikus élmény volt, a Kuto part gyönyörű fehér homokjával, a Kanuméra öböl pedig különleges alakú sziklájával (mely dagálykor nem közelíthető meg, csak a vízen keresztül, apálykor azonban van egy kis földnyelv az átkelésre) kápráztatott el minket. A Kuto partról hoztam magammal egy kis homokot, mert annyira hihetetlenül fehér volt, hogy úgy éreztem, hogy meg kell tartanom belőle egy keveset :) A Szikláról, melyre tilos felmászni, mivel az ile des pins-iek szent helye, a földi paradicsom juthat eszébe mindenkinek, sajnos a fotók nem tudják visszaadni a hangulatát és szépségét.
Ouvéa, mely a Hűség-szigetek egyike és a közigazgatási felosztás szerint a 'Province des Îles' része szintén nagy élmény volt. Vasárnap érkeztünk, sajnos minden be volt zárva, így egészen estig kellett várnunk az evéssel. Nagyon jó időt fogtunk ki, szinte perzselt a Nap, és a gyönyörű, vakítóan fehér homok miatt szinte alig lehetett látni napszemüveg nélkül. A víz azért lehetett volna melegebb, de miután belementünk, kellemes volt. A családom egyik kedvenc időtöltése a kókuszgyűjtés- és feltörés volt, utolsó este meg is sütöttünk egyet. Ouvéa, mely mondhatni egy hosszan elnyúló tengerpartból áll, szerintem csak rövidebb utazásokra alkalmas, mivel a parton kívül nem sok minden található rajta. Van pár templom, meg a 'Trou bleu' elnevezésű kis képződmény, és ezeken kívül csak a korallzátony. Itt is gîte-ben szálltunk meg, mint annak idején Marén. Sajnos nem zajlott zökkenőmentesen, mivel több adagot számoltak fel a bougnat számlázásnál, ami egyébként nem sikerült valami rendkívülire... Összességében elégedettek voltunk az ottartózkodásunkkal, bár a végén már nagyon vágytunk vissza a városba.
Nekem másnap vissza kellett mennem dolgozni, ami még belefért az időbe a családom elutazása előtt, az egy kis kiruccanás Île aux Canards-ra a hétvégén.