2015. június 1., hétfő

Június 1.



Mint ahogy az előző bejegyzésemben említettem, ezen a héten csak három napot dolgoztam a hétfői munkaszüneti nap miatt. A munka terén semmi említésre méltó nem történt, így rá is térek a hétvégi utazásomra és az azt megelőző előkészületekre. Péntek délelőtt előfőztük a bougnat-t (kaledóniai sepcialitás), előtte megtisztítottam az összetevőket: édes burgonyát, igname-t, banánt és maniókát, az ismerőseim pedig a csirkehúst készítették elő.
Már korábban is ettem bougnat-t, és egyáltalán nem nyerte el a tetszésemet :D de ez alkalommal jobban volt fűszerezve, úgyhogy egészen élvezhető volt. Péntek késő délután indultunk, 10-en, nem számítva a kapitányt és a hotesse-t. A hajó, amivel utaztunk, sokkal nagyobb volt, mint az, amivel még márciusban látogattam a közeli kis szigetre a többiekkel. Több kabinja volt, de ketten a ’szalonban’ aludtunk (nem találok jobb szót rá, az a helyiség, ami a fedélzettel egy szinten van és fedett), de nem bántam, mivel a kabinban sokkal kevésbé jár a levegő. Három órás út végén (melyet szinte teljes egészében vízszintesen töltöttem) értük el Île Ouen-t, mely Nouméától délre található. Láttunk egy delfint, egy pár percig velünk úszott, az egyik ismerősöm készített videót :)


Este tartottunk egy kis soirée-t. Amikor egy kis ásványvizet töltöttem a boromba, elképedtek, és viccesen azt mondták, hogy nem szólnak többet hozzám :D (lassan érik egy bejegyzés How to humiliate yourself in France címmel). A hajó folyamatos mozgása továbbra is szörnyen elálmosít, de szerencsére nem émelygek. Ha a hajó nem halad, egészen emberi formát tudok ölteni :D A reggeli után (sosem tudtam megérteni, hogyan lehet édeset enni reggel) tovább szeltük a hullámokat, és az
ebéd előtt lehorgonyoztunk egy kis sziget mellett. (Rengeteg apró, lakatlan sziget tartozik Új-Kaledóniához.) Többen búvárkodni mentek, elmondásuk szerint sok cápát láttak, az egyikük talált egy nautilus héjat, még mindig sárga vagyok az irigységtől, annyira szép :D Az ebéd után a hajóhoz tartozó kis csónakkal átmentünk a szigetre. Gyönyörű volt, fehér homok, tiszta, áttetsző víz, korall ágak és kagylók mindenütt, pont mint az utazási irodák prospektusában. Olyan apró szigetről van szó, hogy kb. fél óra alatt körbejártuk a partját. A kapitány talált egy tricot rayé-t, ki is emelte a vízből, de mire odaértünk, már eliszkolt :/ Belementem a vízbe,  ami már nem olyan meleg, mint márciusban volt. A naplemente csodás látvány volt, össze sem lehet hasonlítani a ’szárazföldivel’ :) Îlot-t váltottunk, azonban csak vasárnap hagytuk el a hajót, hogy közelebbről megnézzük. Szombat este megint buliztunk (még disco fények is voltak a hajón), ez alkalommal nem ittam, mert profitálni akartam az út utolsó napjából. Jó volt a hangulat, de egy idő után előkerültek a francia chanson-ok... :D A vasárnap is remek hangulatban telt, több videó is készült, amint megszerzem, töltök fel belőle.



Most hétfő este van. Ma a MIJ-nél segítettem egy lánynak összeállítani a pályázati anyagát: Új-Zélandra készül. Beszélgettünk kicsit, megdöbbenve tapasztaltam, hogy hallott Magyarországról, sőt, azt is tudta, hogy "valaha nagyobb volt az ország, Ausztriával együtt", és hogy a trónörökös ellen merényletet követtek el (Ferenc Ferdinánd). Remélem sikerrel pályázik :)
Lassan összepakolom a bőröndömet, kedd hajnalban ugyanis irány Maré :) !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése